.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه حلی برای تامین کسری برنج کشور
دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور تعدد منابع تامین برنج را راه حل مناسبی برای تامین کسری این محصول در کشور دانست.

به گزارش شمال نیوز، مسیح کشاورز گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در تامین کسری برنج به کشور کمک کند تعدد منابع تامین برنج از کشور‌های مختلف است.

او می‌گوید: به عنوان مثال اگر فقط بخواهیم از کشور هندوستان برنج وارد کنیم بعد از آنکه ذائقه مردم به برنج هندی میل کرد آن‌ها می توانند با افزایش قیمت برنج‌، بازار این محصول در کشور را به چالش بکشند.

به گفته کشاورز افزایش منابع تامین برنج فقط محدود به کشور‌های آسیایی نیست و امکان دارد در کشوری مثل آرژانتین نیز برنج با کیفیت پیدا شود که می تواند به عنوان مبدا جدید واردات این محصول به کشور در نظر گرفته شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بخش خصوصی در کنار اینکه نگران تامین کسری برنج کشور است نگران بحث تجاری این محصول نیز می‌باشد به همین دلیل به دنبال تامین منابع جدید از کشور‌های دیگر همچون پاکستان و تایلند است.

به گفته کشاورز برنج‌هایی که در کشور تایلند تولید می‌شود شاید قیمت پایین تری نسبت به برنج‌های هند و پاکستان داشته باشداما از لحاظ کیفی در اندازه برنج‌های کیفی ایران همچون طارم است.

او می‌گوید: مشکلی که در محدودیت واردات برنج تایلندی به وجود آمد این بود که شرکت بازرگانی دولتی به جای برنج کیفی، برنج پرمحصول و درجه دوم تایلندی وارد کرد که ۴ سال در انبار‌ها دپو شد و به دلیل آنکه تاریخ این محصولات نگذرد اقدام به عرضه در بازار کرد

به گفته کشاورز استقبال نکردن مردم از این برنج‌ها این شائبه را برای وزارت جهاد کشاورزی بوجود آورد که تمام برنج‌های تایلندی وارد شده مشکل دارند و این نهاد اقدام به ممنوعیت  واردات برنج از کشور تایلند کرد که با طرح مساله و رفع این شائبه محدودیت واردات برنج از تایلند نیز برطرف شد.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.